torsdag, maj 25, 2006

6-årig

Ok hvad er bedre end når en 6 årig siger: Jeg vil hænge på hovedet igen. For at så komme over og slå en på armen, bare for man skal gøre det.

Der kan sikkert kommes med en masse gode og gyldige svar, det tvivler jeg ikke på. Men det overnævnte oplevede jeg i dag.

Jeg har selv en fantastisk niece og en lige så fantastisk nevø, men da der er henholdsvis 16 og 11. Ja så er de blevet lidt for store til at man kan tage dem op, og vende dem på hovedet. Især ikke min niece på 16 som nu er højere end jeg er.

Min nevø, ja han mangler kun ca 30 cm så er han lige så høj som mig. Og han stritter lidt mere imod nu, når man kilder ham. Selvom jeg har på fornemmelsen at han nyder det, selvom "hold nu op moster" bliver ytret en del gange mellem grinene.

Ja min søsters to små "møgunger" er ved at blive store, men det gør jo ikke man elsker dem mindre.


Næ den nævnte 6-årig er min venindes søn, en glad lille gut. Som elsker at blive kildet, og blive leget med når jeg kommer. Tror endnu ikke jeg har været der, når han har været hjemme, uden han har skullet kildes.
Og hvis jeg ikke lige har fokus på ham, ja så bliver jeg skudt på, kastet raketter efter eller bare slået indtil jeg giver mig og kommer og leger.
Min venindes kommentar er som regel: " Iih i to, i hygger jer rigtig hva !"
Mens hun sætter sig på en stol og kigger på.

Men nu er jeg jo opdraget med at de voksne leger med, så jeg kan da ikke sidde der og være pæn.
Især ikke når der er en 6 årig, der står og bokser mig på armen. Eller vil snuppe min mobil i lommen, fordi han så ved jeg render efter.

Så helt voksen bliver jeg nok aldrig.

Sagde dog nej tak til at tage ham med hjem, men det er nu mest for ikke at spolere ham helt. Så er det jo ikke sikkert at hans mor vil have ham hjem igen, og jeg bliver nok aldrig en god forældre.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg bliver vist heller aldrig elt voksen. og beviset for det kunne i eftermiddags findes i indkøbscenteret, hvor jeg forsøgte - og havde held med - at presse min krop og lidt for store bagdel ind i et lillebitte plastiklegehus, fordi min søn beordrede mig "ind i huset"!

Det var ikke noget kønt syn, men sikkert underholdende.

Og mens jeg sad der, opdagede jeg at alle de andre autoriserede forældre pænt sad ude langs kanten af legepladsen og lod deres børn lege SELV...

Følte mig kun en lille smule barnlig *GG*

Hunløven sagde ...

Men heller barnlig end kedelig. Sådan ser jeg på det. Men nu har jeg også to søstre der er pædagoger, så jeg er måske miljøskadet.
Nu har jeg hørt at man først bliver voksen som 49 årig, så jeg har da personligt lidt år endnu.