lørdag, maj 06, 2006

Foråret endelig kommet

Så er foråret endelig kommet, eller skulle man sige sommeren. Temperaturen er da heldigvis sneget sig over de 20 grader i dag. Så jeg har personlig fundet shortsene frem, og viser med meget lidt stolthed de blege ben frem.
Har dog snydt lidt og brugt en smule selvbruner. For selvom jeg ikke er videre forfængelig, så hader jeg mine hvide ben. Og jeg har oveni meget svært ved at få bare en moderat farve på benene.

Et af de "pejlemærker" jeg bruger, for at se hvor langt hen på året vi er kommet er dette.


Dette er mit japanske kirsbærtræ, det bruger jeg til pejling. Det er næsten sprunget ud, men mangler de sidste knupper.

Der er ikke noget så flot som når det blomster, desværre er det dog kun i kort tid.

Ellers er dagen gået med at få købt ind, så jeg kunne få plantet mine rododendroner om. De er nu flyttet i potter, og har fået det rigtige jord. Om de overlever det ved jeg ikke, men håber da. Er glade for dem, men de står et sted hvor der skal lægges græs.

Hele mit staudebed skal fræses op, og der skal lægges græs. Det er simpelthen blevet for gammelt og sammengroet. Og jorden er fuldkommen stenhård og ikke til at komme i. Så nu skal der laves en have der er nem at passe, så får jeg forhåbentlig også brugt den noget mere.

Fik købt et par murerbaljer til at lave urtebede i. Tak Henriette, som du kan se har jeg tyvstjålet din ide. Der er lavet huller i bunden, og den venter nu bare på at blive fyldt op med noget godt jord. Derefter må jeg lægge hovedet i blød, med hvad jeg vil have i dem. Indtil nu er krydderurter, og jordbær det der først popper op. Men hvem ved. Alle gode ideer modtages.

Det var så den lørdag. Den som for mig endelig signalerede foråret.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Velbekomme! :-)

Tomanter og krydderurter bliver vist det, som kommer til at fylde mine murerbaljer.

Men hvis jeg får en god ide, smider jeg den straks over til dig :-)

Knus!

Hunløven sagde ...

Tak Henriette
Det lyder godt, som sagt modtages alle ideer.
Knus !