tirsdag, maj 30, 2006

Kan man løbe tør for regnorme ?

Tror seriøst min græsplæne er ved at løbe tør for regnorme.
Jeg har både et solsortepar og et gråspurvepar som har bygget rede i min hæk. Og i øjeblikket foregår der en mindre kamp i mellem de to forældrepar, om at finde flest regnorme i min græsplæne.
Og hvis jeg tænker på hvor mange gange om dagen, de er på jagt. Ja så bliver det til en del regnorme.
Håber da de lader lidt tilbage til resten af sommeren. Høhø sommer, når ja denne tid på året, er vel den bedste betegnelse for hvad vi har. Der er ikke meget sommer over det.
Faktisk så lidt, så den normale myrerplage min terasse bliver udsat for, ikke er startet endnu.
Hvilket er lidt synd for de snart flyvefærdige unger. Især gråspurveungerne plejer at gå til myrerfadet, med stor appetit og iver.
Hvilket er den eneste grund til at jeg ikke vander for, de små irriterende ting, som kravler ind alle vegne.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Min normale myreplage er heller ikke begyndt endnu - men formodentlig vågner de, HVIS det bliver varmere???

Håber ikke du løber tør for regnorme *G*