onsdag, maj 31, 2006

So far so good

Dagen i dag har været en lang køretur/møde, eller det føles i hvertfald sådan.
Startede med aftale hos psykiateren kl 9, som tog en lille halv time. Med en masse snakken, der endte ud i at der nu igen er lavet om på min medicin. Men heldigvis så jeg kun skal have et præparat i stedet for to. Det kan jeg kun være glad for, det gør det da lidt nemmere.
Rart med en psykiater der stiller spørgsmål og interesser sig for den der sidder overfor, frem for min tidligere. Han sad med benene oppe på bordet, og snakkede mest om hans karierre indenfor det offentlige.
Hende her tager i det mindste min depression seriøst, og virker interesset i den bliver behandlet på den bedst mulige måde.

Derfra forbi min venindes hus, de er jo på ferie. Og jeg lovede at jeg ville kigge forbi og tjekke, når jeg alligevel var i nærheden.
Kan kun melde at alt ser tilforladeligt ud. Men man ved jo ikke om naboerne undre sig over, at der render en rundt om huset og kigger på alle vinduerne.

Så over til min søster, som jeg havde lovet at tage ud og shoppe med. Heldigvis for min i øjeblikket skrantende økonomi, så fandt jeg intet at bruge penge på. Især ikke eftersom de ikke havde den cd jeg vil have i TP. Men kommer nok til at kigge på nettet, jeg ved den kan købes her. Og måske, ups ja så flyver dankortet op og kommer til at indtaste sine oplysninger af sig selv. Men hvem ved.

Derefter lige hjem og vende, hvor det eneste jeg nåede var at få redt sengen. Resten af hytten ligner, tja tror ikke lige jeg kan komme på et pænt udtryk. Så det for lov til at stå unavngivet.

Så til møde med BST-lægen, som kommunen har bedt om at komme med en udtalelse. Samt at få en kopi af min journal, hvilket jeg jo har givet dem lov til at indhente.
Fik en kopi af journalen med hjem til gennemlæsning, så jeg kan komme med spørgsmål eller kommentarer. Så vil han lave en udtalelse, som jeg får lov til at gennemlæse og vælge fra eller til. Så det blev til en møde aftale i næste uge.

Derfra til kontrol på diabetes ambulatoriet, hvor jeg til alt held skulle ind til afdelingssygeplejsken. Hun har fulgt mig lige siden min sukkersyge blev opdaget, så det er rart at få snakket med hende.
Sagde at selvom hun var ked af at jeg var blevet fyret, så synes hun det var godt. For jeg har brug for at komme væk og videre. Hun er typen der er rar at have med som støtte i ryggen. Fik en tid om en måned, pga alt det nye medicin. Men heldigvis hos hende, orker ikke lægerne, de ved aldrig helt hvem det er der kommer ind som den næste.

Endelig hjemme fuldkommen bombet.
MEN !!
Dagens bedste nyhed, brev fra Niels Brock at de har fået min ansøgning. For selvfølgelig først svar den 28 juli lige som alle andre. Men for mig er det fedt bare at vide at de har modtaget min ansøgning, det er et godt lyspunkt lige nu.

Så so far so good.

Jeg har forresten sat et lille ordsprog ind på siden. Det er jægerkorpsets motto, frit "stjålet" fra B.S. Christiansen's bog. Synes det er et kanon ordsprog, 'at være mere end at synes'.
Det er ren styrke, og en god ting at opnå.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Sikke et program!

Jeg blev helt smadret af at læse det igennem! *G*

Men er glad for, at du har fået en god psykiater og har en god sygeplejerske til sukkersygen.

Og så krydser vi fingre for Niels Brock, ikk???

Knus!