tirsdag, september 12, 2006

Fri dag

Jeg ved godt at jeg burde slå græsplænen og luge ukrudt i dag. Men tro mig det gider jeg absolut ikke.
I dag vil jeg nyde at jeg absolut ingenting skal. Ingen forpligtigelser, ingen lektier og ingen aftaler.

Startede dagen med at sove længe, dejligt længe. Lå og nød at jeg ikke skulle op, det gjorde ikke noget at både vækkeuret gik i gang eller steroeanlæget. Næ det mindede mig bare om, at jeg kunne vende mig om på den anden side og sove videre. Så det gjorde jeg.

Stod ikke op før jeg var helt grokket af at have sovet så længe, nød så et dejligt varmt og langt bad.

Har indtil videre brugt dagen på at slappe af og nusse rundt. Nyde solen gennem de beskidte vinduer, som jeg ikke gider vaske fordi det alligevel bliver regnvejr igen snart.
Har fået handlet lidt, så den står på frisk og ordenligt mad i aften. Ikke bare, hvad køleskab/fryserne kan tilbude. Godt med friske grønsager, der smager og giver kræfter til resten af ugen.

Har modtaget både tasken til den bærbare og den nye printerpatron. Begge dele kommer i rette tid. Og på den rette dag, nu sparer jeg en tur ned på posthuset.

Fik ryddet op i går, så der ser ikke helt slemt ud. Rengøringen må vente, jeg gider simpelthen ikke.

Lektier er der ingen af, desuden starter vi med to nye fag i morgen. Begge med mastodontbøger.

Nu sidder du måske og tænker: Hvorfor dette sløveri, dette åbenlyse dovneri, som ingen vegne fører.

Det skal jeg sige dig. Vi bestod. Alle som en bestod vi i går vores første bundne forudsætning. Og det her er min måde at fejre det på.

Ingen kommentarer: