tirsdag, oktober 24, 2006

Sagde nogen fridag ??

Det hedder sig at jeg har haft fri i dag. Det føles ikke helt sådan, selvom jeg endnu ikke engang er nået til lektierne til i morgen.

Jeg ringede afbud til ambulatoriet, havde seriøst brug for noget mere søvn. Så jeg fik små 2 timer mere, inden jag var nødt til at komme ud af kassen. Det var godt nok svært, for sengen havde besluttet sig for at bruge feje tricks. Så dynen var dejlig varm, og puden lige præcis som den skulle være.
Men kom da endelig op.

Så fulgte lidt regneri og spekuleren, og jeg var endelig klar til at tage i banken.
Skulle jo over og bede om jeg ikke kan få forhøjet mit lån i huset. Bare så jeg kan leve de næste år mens jeg læser.
Min meget flinke bankrådgiver, som i øvrigt ser godt ud. Ja piger har vist vundet i det lille spil.
Ja han var villig til at forhøje mit lån, så nu vil han kigge lidt på tallene og sende papirene til mig.

Så videre til værkstedet, hvor jeg lige skulle have kigget på bilen. Det så ikke ud til at der skete noget i går, men synes lige jeg ville have det tjekket.
Det endte med, at der skal ny kofanger på, og en eller anden plade ved bagagerummet skal have en på hovedet med en træklods og hammer.
Men alt det tager forsikringen sig af, jeg skal bare udfylde en anmeldelse.
Værkstedet ringer når det er tid til at få den lavet. Nok sidst på ugen.

Jeg er ikke, som jeg har hørt nogen andre kvinder er, bange for at komme på værkstedet. Men det skyldes nok, at min svoger arbejder der. Så jeg kender dem allesammen der ved fornavn. Ulempen er at man altid får en lille kommentar med, dog altid med et smil på læben og et glimt i øjet.

Hjemme var klokken lige pludselig mange, og når man som jeg så kommer i snak med veninden på messenger. Ja så løber tiden hurtigt.

Til alt held tilbød mine forældre gratis aftensmad, og mors mad siger man ikke nej til.

Så lige ud at købe en smule ind, så at jeg ikke behøver at rende rundt som en hovedløs kylling i morgenaften lidt i lukketid.

Nu står den så på lektier, hvilket vel også er på høje tid.

Hvornår var det lige, at jeg skulle have tid til et studiejob ???

Ingen kommentarer: