torsdag, december 21, 2006

Juleferie

Så er det endelig juleferie, hold da op hvor jeg har glædet mig til den.
Nu skal der rigtig slappes af, efter den 24.

Familien har besluttet, at det er mig der skal holde juleaften. Nu er mit hus ikke så stort, så vi kommer til at komme hinanden meget ved. Men det er alle vist indstillet på.
Nu er jeg dog ikke den helt store julefreak, hvilket måske har fremgået af min blog. Men har da fået købt pebernødder og lidt juleguf ind. Træet har min kære moder sørget for, mest af alt fordi jeg truede med at købe et af plastic.
Men lige nu står der et rigtig træ i min kælderskakt, hvor det kommer til at stå til den 23.
Det er en tradition jeg vil prøve at føre videre. Nemlig at træet kommer ind den 23. og bliver pyntet. Til gengæld ryger det ikke ud før lige inden nytår.
Jeg har endda købt juletræspynt, noget jeg ellers ikke har været ejer af da jeg aldrig før har haft et juletræ.
Dog får min mor lov til at komme med stjernen og en af min mormors glaskugler. Det er endnu en tradition. Der skal noget af min mormors pynt på træet.

Men ellers er dagen gået godt, selvom jeg måtte tidligt op. Vi havde aftalt at mødes kl 8 på skolen, hvilket betød at jeg skulle ud af døren kl kvart i syv.
Men det var det værd, da vi bestod vores projekt. Og vi fik endda ros for vores beregninger, som jeg havde stået for. Det var lidt fedt, især eftersom der ikke var nogen der havde regnet dem efter inden vi brugte dem.
Det bliver jo ikke dårligere når det er den lækre lærer der siger det.

Det gode var at alle bestod, så det bliver en god ferie for hele klassen.

Nu skal min veninde KC bare blive helt rask, så kan det ikke blive en dårlig jul.

Ved det godt, men kan altså ikke have det helt fint, hvis ikke de mennesker jeg holder af har det godt.

Ingen kommentarer: