lørdag, maj 13, 2006

Bryllup + dage i haven

Torsdag stod i bryllupets tegn, dog ikke mit. Jeg har endnu tilgode at blive fanget ind.
Først hos lægen, så snak med socialrådgiveren fra firmaet. Så endelig afsted mod kbh, hvor vi skulle til bryllupsreception.
Fem mennesker i en bil, så kommer man ikke meget tættere på sin familie.
Men vejret var dejligt, og den lille cafe/resteaurant var hyggelig. Hele familien samlet, og alle i godt humør. Brud og brudgom valgte at holde bryllup som de ville, og ikke som familien måske forventede. Hvilket jeg synes var godt gået, og faktisk helt i deres stil.
Ungerne rendte rundt og legede mellem alle vi voksne, som fik snakket om løst og fast.
Da jeg kommer fra en familie, hvor vi fætre og kusiner, nærmest er vokset op sammen, har vi faktisk altid en masse at snakke om. Vi følger med i hinandens liv, på godt og ondt. Og det at se hinandens børn vokse op, er bare endnu et privilegium.
Bagefter gik turen til Bakken, for nogen af os. Ud og spise lidt mad sammen, og hygge. Er dog lidt ked af at jeg ikke fik set tjenerens ansigt, da vi kom anstigende. "Ja vi skal lige have et bord til 14, tak" Og så satte vi os ellers i en stor pærevælling, hvilket gjorde regningen lidt af en opgave bagefter. Men det var nu tjenerens problem, og hvad de fik jo deres penge.
Så ud og nyde Bakken og alle dens herligeheder. Vi voksne fik vist prøvet mere end børnene, de to ruschebaner blev indtaget og besejret. Samt radiobiler, Tårngyset og et par forlystelser til. Alle nød bare at kunne hygge med familien, og månen stod pænt på himlen da vi begyndte at trille hjemad.
Fredag forgik for mit vedkommende med at grave op og sortere blomsterløg, som skal tørres så de kan komme ned til efteråret. Så jeg fik rig lejlighed til at nyde solen, mens jeg sorterede på plænen.
Aftensmaden var en god gang familiegrill, hos min søster og svoger i deres have. Efterfyldt af en lille gåtur, som alle herunder hunden havde godt af.
Og dagen i dag, ja den har stået på mere have. Fik gravet de sidste planter op som skulle gemmes. Og her til eftermiddag kom min svoger og har fræset hele staudebedet op, hvilket var lidt af et arbejde.
Så nu ved jeg hvad jeg skal lave de næste dage, der skal rives vissen plantemateriale op. Den skal rettes af og jeg skal have sået græs. Og inden længe så har jeg en endnu større græsplæne, med et dejligt skyggetræ. Men meget mindre dårlig samvittighed over det ukrudt jeg ikke kan styre. Forhåbentlig.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det lyder som om, du har haft en rigtig dejlig weekend. Tillykke med veludført havearbejde!

:-)

Knus!