torsdag, maj 11, 2006

Der udbryder hungersnød !!

Eller det skulle man tro hvis man ellers smutter forbi den lokale indkøbsbutik. Folk stavler alverdens ting op, kurve og indkøbsvogne fyldes til bristepunktet. Og hvorfor, nå jo vi har en ekstra fridag, endda en helligdag. Man skulle tro at hele danmarks befolkning havde tænkt sig at stoppe sig med så meget mad som overhovedet muligt.
Tag den, i mennesker som sulter verden over. Vi har en helligdag, og derfor skal der købes stort ind.
Jeg fatter det ikke. Fra tid til anden tager jeg mig i, at ville gå over til den nærmeste og spørge: Undskyld, men er der noget jeg er gået glip af. Er der udbrudt hungersnød, har vi erklæret svensken krig, eller er der noget andet forfærdeligt sket.
Det minder mig svagt om da der var generalstrejke, og folk flåede tingene ned fra hylderne og ud af hinandens indkøbsvogne. Gad vide hvor mange der stadig har frossen mælk og, her må jeg grine, gær liggende i fryseren.
Selv var mit problem at få benzin, til trods for jeg arbejdede på et raffinaderi. Jeg var elev, og vi var ikke omfattet af strejken, så vi havde bare at møde op. Men laboratoriet havde nu aldrig været renere, da strejken var over.

Ingen kommentarer: