mandag, maj 08, 2006

Hvad vil jeg være ?

Hvad vil jeg være når jeg bliver stor ??

Personligt har jeg ikke helt bestemt mig endnu, hvilket jo er lettere tosset. Måske især når man tænker på at, jeg har rundet de 30. Men jeg har altså ikke bestemt mig endnu.

Jeg troede ellers at jeg havde, og har da også en erhversfaglig uddannelse bag mig. Min industrilaborantuddannelse har kun 6 år på bagen. Men allerede nu ved jeg at, det ikke er det jeg skal beskæftige mig med resten af mit arbejdsliv.

I de seks år jeg har arbejdet, har jeg været det samme sted. Desværre har jeg været udsat for voksenmobning på arbejdspladsen, og har derfor mistet al min lyst til mit fag. Noget jeg egentlig er lidt ked af.

For et lille stykke tid siden besøgte jeg en veninde, og spurgte hendes 6 årige søn, hvad han ville være når han blev stor. Det vidste han ikke, men han ville gerne tegne huse og huler.
I voksenhjerner bliver det til arkitekt.

Tænk at være den alder igen, og ikke vide hvilke krav og forhindringer der er for at blive hvad man vil.

Selv har jeg ville være

  • Politibetjent
  • Sergent i hæren
  • Fysiker
  • Laborant
  • Bankrådgiver
  • Læge
  • Guide i australien
  • massør

Indtil videre er kun den ene ting blevet realiseret. Nå ja, jeg ville også have eget hus og bil. Det har jeg, mangler dog manden i mit liv. Men hvem ved, det kan være jeg falder over ham.

Og mens årene er gået, er jeg også blevet moster til 2 dejlige unger. Blevet veninde, kollega, kæreste og ex-kæreste, kusine og mange andre ting.

Hvad jeg vil arbejde med ved jeg ikke endnu, men ved hvad jeg vil være.

Mig selv !

Ingen kommentarer: