lørdag, juni 17, 2006

Tid med den lille ny i familien

Nej den lille ny i familien er ikke et barn, eller bare et pattedyr. Det er faktisk min bærbare. Men det er en lille ny i min familie af gadgets.
Jeg havde lykkeligt glemt alt om, hvad en ny pc kan bringe med sig at arbejde.
Alle de små programmer som man bruger i hverdagen, ja man tænker ikke over det i det daglige. Men når man skal bruge tid på at installere dem, for slet ikke at snakke om at finde dem. Ja så kommer man lige pludselig i tanke om hvor mange timer man har brugt foran den gamle pc.
Og ja jeg kunne have gjort det hele meget nemmere for mig selv, ved bare at overføre. Men da jeg stadig skal bruge den gamle, så blev jeg doven. Nu har den gamle, så som man næsten kunne have forudset, fået problemer. Den vil lige pludselig ikke på nettet, og support er åbenbart kun noget man kan få på hverdage. Eller inden for et meget snævert tidsrum i weekenden.
Selvfølgelig skal de som arbejder med support også have et liv, men desværre går min forbindelse altid ned i weekenden.
Det gode er så er den bærbare virker, og ikke har noget i mod at gå på nettet. Så om ikke andet får jeg da lagt alle de små programmer ind på den som skal bruges senere hen. Havde ikke lige regnet med at jeg skulle gøre det nu. Men at jeg kunne gøre det lidt efter lidt.
En anden god ting er så jeg får stiftet godt og grundigt bekendskab med den lille ny. Og lærer alle dens små finurligheder at kende, ikke mindst tastaturet. Oveni skal jeg vænne mig til ikke at have en mus i hånden, noget jeg dog savner lidt. Så det kan være at den får en lille bekendt på et tidspunkt i fremtiden.
Men nu har jeg da fået overført/kopieret min digitale signatur og min netbank til den bærbare. Selvom det ikke lige var meningen at de skulle findes her. Men nu er de her, hvilket min mekaniker sikkert er glad for, da det betyder at han kan få hans penge noget hurtigere, end hvis jeg skulle tage mig sammen til at komme med dem i kontanter.

Ingen kommentarer: