fredag, juni 30, 2006

Venskab

Venskab er en mærkelig størrelse. Det er udefinerbart, der er ingen grænser, ingen regler. Alt er muligt og et eller andet sted er intet muligt.
Venskab er en størrelse der ændre sig konstant, ændre sig efter ydre og indre forhold. Nogen gange ændre det sig til et stærkere og bedre forhold, nogen gange til et svagere og dårligere forhold. Nogen gange forbliver det uforandret gennem lang tid, og mange udfordringer.
Men hvad er det der gør at et venskab opstår, hvilke faktorer er det der skal til.
Er det kemi, er det tiltrækning, er det de muligheder man ser i den anden.
Jeg har i dag fået af vide af en god veninde, at jeg har en stor personlighed. Ikke at jeg fylder som person, da hun definere det som noget andet.
Hvis jeg husker hende ret, så mener hun jeg besidder noget andet end hus, arbejde og alt andet kedeligt, som hun udtrykte. Jeg skulle efter sigende have noget som de resterende 29 af mine tredive kollegaer ikke havde.
Hvad er det der definere en god ven. Er der en formel ?
Hvad kigger du efter når du møder nye mennesker ? Opstår dine venskaber ud af det blå, eller er det noget du "bestemmer" dig for.

Ingen kommentarer: