torsdag, juli 13, 2006

Farvel til en læge

Så var det sidste gang hos den læge, som nu har haft med mig at gøre regelmæssigt de sidste 3 måneder. Det var underligt at vide at det var sidste gang jeg så hende, i hvertfald i den sammenhæng og i det lægehus.
Ville ønske at de kunne tilbyde hende en stilling, da hun er usædvanlig dygtig. Men sådan er verden jo bare ikke skruet sammen.
Men hvis du skulle være så heldig at møde hende. Ja så er du rigtig godt stillet, for hun kan sit kram og det uden at have mistet det menneskelige.
Nu ved jeg godt at jeg ikke har sat navn eller billede på, men vil ikke krænke privatlivets fred eller andre menneskers ret til anonymitet.

Vi fik gennemgået den omfattende "rapport" som hun skulle lave til kommunen, omkring mig og mit helbred.
4 tætskrevne sider ryger nu afsted til min socialrådgiver. Ikke at jeg tror det har nogen som helst betydning for om jeg får revalidering eller ej.
Lige meget hvad tror jeg ikke at jeg kommer uden om en arbejdsprøvning, heller ikke selvom det er blevet frarådet fra eksperterne.
Men hvad de siger er åbenbart lige meget i det kommunale system, så den med at ville hjælpe folk videre og gerne hurtigt, ja den giver jeg personligt ikke meget for.
Nu er det så bare at vente og forvente det værste. Så det gør jeg.

Og selvom jeg er glad for min egen læge, ja så kommer jeg altså til at savne hende jeg sagde farvel til i dag.

Ingen kommentarer: