tirsdag, juli 25, 2006

Hus til salg ?

Jeg har haft besøg af den lokale ejendomsmægler, en ualmindelig sød og dygtig kvinde. Banken havde åbenbart ikke gjort det klart, at det var en vurderingssag. Så hun troede at jeg ville sælge, noget som jeg indrømmer jeg har haft i tankerne.

Men det kommer jo an på, hvordan fremtiden kommer til at se ud. Om jeg kommer ind at læse, eller hvad. Dvs jeg har nu tænkt på at flytte alligvel, nu har jeg boet her i 7 år. Føler det er ved at være på tide at komme videre.

Så hun kiggede lidt rundt, er kendt her da det var hende der lavede vurdering til forsikringsselskabet. Jeg fik endda ros for at have gjort huset lysere, og passet godt på det.

Nu ville hun så gå hjem og se i deres køberkartotek, om der er nogen der har lyst til at købe sådanne et hus. Og ikke mindste hvad de vil give for det.
Forhåbentlig en god pris, så jeg kan finde noget andet at bo i. Uden at skal sælge min sjæl for at få råd til at bo der.

På fredag får jeg så dommen når hun kommer igen. Måske har hun endda fundet noget andet som jeg kan købe. Man har vel altid lov at håbe.

Så måske skal Hunløvens lille hus skiftes ud til noget helt andet. Bare det ikke bliver et bur.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Bare et godt råd - husk at indhente tilbud fra et par andre mæglere, hvis du nu beslutter dig for at sælge... Der er ti-tusindvis af kroner i forskel på mæglernes salærer - og selv om hun er flink og venlig, så betyder kronerne vel også lidt :-)