fredag, juli 28, 2006

Kom ind

Det skete i de dage at der gik sendebud ud-
Ja og det var postdanmark der i dag var det sende bud. Og TADA!!!! jeg er en af de 43679 der var så heldig at blive optaget på det ønskede studie.

Så alt hvad jeg mangler nu er at få økonomien til at hænge sammen, men forhåbentlig falder det også på plads inden længe.

Ejendomsmægleren var her i dag, og jeg har nu fået vurderingen på mit hus. 895000,- det må da siges at være en god lille sum. Nu skal jeg så bare have fundet mig noget billigere at bo i, hvis det er muligt. Jeg må indrømme at jeg er blevet lidt forvent, så vil jo ikke bo hvor som helst eller i hvad som helst. Det er jo lidt det samme med økonomien, som jo nok bliver stram fra nu af. Kan da allerede se at jeg det første år kommer til at bruge ca 4500,- på bøger alene. Og det er uden dem som der anbefales at man læser udover.

Forhåbentlig går det hele op i en højere enhed, og jeg kan finde pengene til det jeg skal bruge. Forhåbentlig er der også nogle penge når jeg er færdig.

Har sammen med en veninde en drøm om at flytte syd på, og åbne et lille hotel. Hvor vi kan hygge om gæsterne, og få lov til at arbejde for os selv. Ikke at være lønslaver mere.
Men denne drøm kommer an på penge, om vi kan finde dem. Om vi kan finde den rigtige bygning det rigtige sted, til den rigtige pris. Om hendes mand vil være med på ideen, og om der ligger en skole i nærheden som deres søn kan gå på.
Der er mange men'er, og nu hvor jeg er optaget er der ikke kommet færre.

Som jeg sagde til hende gav det jo os lidt tid, nu er det ikke noget med at det skal ske inden jeg bliver tosset af at gå hjemme. Men nu kan vi tage os tiden til at finde det rigtige.

Håber at hun kan se at der kan komme noget godt ud af at vente, men ved hun er lige så utålmodig som mig.

Men det giver da en ballast at vide noget om økonomi, især når det nok er mig der kommer til at sidde med den side af sagen.

Men lad os se, håber da det bliver til noget en dag.

Men lige nu er jeg bare glad for at være optaget på mit studie, glæder mig selv til de tørre ting som erhvervsret.

Hvad er det for et studie hører jeg der viskes i krogene. Det er Finansøkonomstudiet.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Fandme så!

Hvor blev jeg glad da jeg kom hjem og læste denne post :-)

Tusindmillioner gange tillykke herfra!

Knus!