fredag, juli 21, 2006

Waiting game

Modtog som sagt de nyeste papirer fra kommunen i går. Skal ærligt indrømme at jeg blev lettere pissed over, at se de fejl der er i den. Fejl som jeg synes grænser til det grove. Oven i det er der stavefejl, jeg mener helt ærligt. Der er noget der hedder stavekontrol, eller hvad.

Nå men blev som sagt pissed, så tog skeen i den anden hånd og kridtede skoene.
Jeg har ringet til den socialrådgiver, som er tilknyttet BST på virksomheden. Hun har nævnt at hun godt ville hjælpe mig, og evt tage med til møderne med mig. Det får hun så lov til nu, for hun kender loven. Det og så ved hun hvordan en sådan moster skal takles.
Så selvom jeg fangede hende på ferie, så sagde hun at jeg bare skulle sende akterne til hende. Dem vil hun så kigge på, når hun kommer tilbage fra ferie på mandag.
Så ringes vi ved, og om muligt kommer hun med tirsdag. Ellers så laver jeg aftalen om, nu må socialmosteren vente på mig.

Var i banken for at kigge lidt på finanserne, se om der kunne trimmes lidt. Surprice surprice, det kan der ikke. I hvertfald ikke noget der giver meget, hvilket et eller andet sted er godt nok. Det betyder jo egentlig, at jeg ikke har en masse dyrer vaner. Eller.......

Men på tirsdag kommer der en mægler og kigger på huset. Fik det sidst vurderet for 1½ år siden, den gang til 795 tusinde. Vildt når man tænker på at jeg gav 450 for det.
Bankrådgiveren var optimistisk og sagde 1 million. Men der skal han længere ud på landet, det kan jeg ikke få for det.

Men nu er det så bare at vente og vente og vente. Og jeg er ikke ligefrem kendt for min tålmodighed. Men der er ikke meget andet jeg kan gøre.

Har dog tænkt mig at pløje Lisbeth Nebelong's bøger om økonomi igennem igen. Om ikke andet for at få opfrisket nogen af de rettigheder jeg har.

I aften er der da heldigvis en film med Eric Idle, så der er da lidt at grine af.

Ingen kommentarer: