onsdag, oktober 04, 2006

Lektier

I dag satte jeg mig for at det skulle være løgn. Jeg ville sætte mig ned og lave lektier og ikke rejse mig før jeg var færdig.

Havde endda været så smart, synes jeg selv. At få købt ind og sendt den pakke jeg skulle, inden jeg så meget som åbnede en bog.

Men jeg må krybe til korset. Jeg var nødt til at rejse mig inden jeg var færdig, endda længe inden jeg var færdig. For jeg var simpelthen nødt til at få noget aftensmad, inden jeg gik til af sult. Samt at jeg valgte, at få vasket op nu jeg var igang.
Skal da også indrømme, at der er gledet en del cola ned i løbet af den tid jeg har siddet her foran den bærbare.
Altsammen bare for at kunne holde hjernen kørerende på et nogenlunde niveau.

Det første jeg fik taklet var erhvervsjura, et fag vi havde i dag. Men havde lovet lige at få skrevet vores noter rent.

Så stod den på statistik, og jeg håber saftsuseme at jeg har fået knækket koden. Ellers kan det være at mine medstuderende og lære i morgen vil kunne hører et meget stort hulk fra min side.
Hvor om alt er, ja så er opgaverne lavet og gemt på puteren.

Sidst men ikke mindst har den stået på økonomi, både erhvervs og global. Men må vist indrømme at nu er jeg sgi gået kold. Der er ikke lige mere at komme efter lige nu. Jeg kan simpelthen ikke få det til at gå op. Og de tal jeg får, ja de passer absolut ingen steder. Eller det mener jeg i hvert fald ikke.

Så tror jeg vil pakke sammen inden længe, og håbe på at jeg kan klarer mig igennem i morgen. Og forhåbentlig få de sidste brikker sparket på plads, når vi gennemgår vores opgaver.

Forhåbentlig hører jeg også fra min veninde, om ikke andet så i morgen tidlig.
For jeg har fået et gabekort på en anselig sum, så min seng ser allerede tillokkende ud.
Med det kan have noget at gøre med, at jeg ikke fik sovet meget i nat.

Lige nu hænger ordet lektier mig i hvert fald ret langt ud af halsen. Og jeg glæder mig over at der kun er 11 dage tilbage til der er efterårsferie.
Det er uden at regne den skolefri dag med som vi har om fredagen inden.

Ingen kommentarer: