søndag, november 05, 2006

Dagene blæser forbi

Dagene går ikke, de flyver meget hurtigt af sted. Måske er det bare en sindstilstand, måske er det når stress overtager hjernen at alting virker som om det går for stærkt.
Jeg ved det ikke, men jeg ved at det føles som om jeg blinker med øjnene og der er gået to dage.

Dagene er stadig præget af de bundne opgaver, som kommer i en lind strøm , fra nu af og til jul. Vi hænger alle på så godt vi nu kan, og med hinandens hjælp og støtte, ja der kommer vi nok igennem.

Det er det gode ved den klasse jeg går i, vi hjælper og støtter hinanden allesammen. Der er ingen der får lov til at hænge, især ikke hvis de beder om hjælp. Der er ingen der gemmer deres svar, men deler beredvilligt ud.
Det er ikke kun med hensyn til lektier dette sker, men er der en der har brug for en skulder, eller en der gider lytte. Ja så er der altid nogen som står klar.

Det er meget anderledes end det jeg har været vant til, både fra min skolegang men især fra mit job. Her galt det om at holde alle kort ind til kroppen, ikke give noget videre. For i sidste ende var det kroner og ører på lønnen det drejede sig om.

Jeg har dog fået tid til lidt andet end bare at sidde med næsen i bøgerne. Man er jo nødt til at komme op og få luft. Få lidt andre sanseindtryk end bøger og pc'er.

Jeg har bla fået rykket på mit tv, jeg har nu i snart 2 uger været uden. Det er ikke fordi det i sig selv er så slemt. Men jeg har haft et lille meget gammelt fjernsyn som erstatning. Hvilket har gjort at jeg har savnet mit almindelige fjernsyn. Det er lige før at det havde været bedre helt at undvære.

Det viste sig dog at de slet ikke var gået i gang med det, jeg har nu fået lovning på at det gør de mandag.
Så jeg håber på at få det igen meget snart.

Et eller andet sted, ja der håber jeg dog at de ikke kan lave det. Eller at der stadig er fejl. Mest af alt fordi jeg nu kan få den samme model,i bedre kvalitet til en billiger penge.
Her er det så at den kære jura, som i øjeblikket ligger i printeren og skal aflevers i morgen, spiller ind. For jeg har lige pludselig fået kendskab til mine rettigheder. Og ved nu at jeg kan hæve handlen hvis der er fejl i fjernsynet.
Men nok om det.

Jeg har skam også været til min fætters 30 års fødselsdag. Dvs vi kom for ham uventet, til morgenmad i går hvor han fyldte rund.
Det er altid dejligt at være sammen med sin familie, især dem man holder af.

I dag er dagen gået med vasketøj, oprydning, de obligatoriske lektier og få klargjort bilen til vinter.
Så jeg har skiftet dæk, og fået skiftet olie og oliefilter. Så nu er jeg ikke så bekymret hvis der skulle komme lidt sne igen.
Nu ved jeg i hvert fald at den del er ordnet.

Og selvom sofaen lokker, med en god pude til ryggen, et varmt tæppe til benen. Og udsigten til levende lys i vinduerne, en kop varm the og en god bog er meget lokkende.Så må jeg hellere få lavet mine lektier færdige.

En rigtig god søndag til jer alle.

Ingen kommentarer: