lørdag, november 25, 2006

Lang lørdag

Nu skulle man måske udfra overskriften tro, at jeg vil blogge om shopping og forretningstider. Men nej, det er ikke lige noget af det der optager mig.

Faktisk er det beskrivelse af min egen dag, min lørdag.

Jeg blev færdig med begge mine bundne opgaver i går, dvs jura'en skulle lige skrives ind. Men det er jo det mindste. Så jeg har kunnet bruge min lørdag som det passede mig, uden den mindste flig af dårlig samvittighed.

Så jeg har endelig fået ryddet op, gjort lidt rent. Set fjernsyn, nusset lidt om mine computere. Men ikke mindst fået sovet, uden at der var et ur der var sat til at vække mig. Jeg har endda tilladt mig selv en morfar på sofaen, i gammeldagsstil med et dejlig varmt tæppe.

Har dog også fået skrevet mine opgaver ud, så de ligger nu pænt ved siden af mig, og venter bare på at blive afleveret.

Det er første gang i lang tid at jeg ligefrem kan mærke at både krop og sind slapper af. Det er en kanon følelse.

Nu vil jeg smide mig på sofaen med en god film. God aften til jer alle

Ingen kommentarer: