onsdag, december 27, 2006

Fødselsdag

Så er fødselsdagen overstået, og alt gik godt gået.

Vi startede i morges med morgenbrød, hvor min far fik hans gaver fra os unger og min mor. Han havde ønsket sig en mobiltelefon, og det havde vi så slået os sammen om. Min mor havde så med min hjælp, købt et bluetooth-headset.
Jeg havde, inden vi skulle give ham gaven, sørget for at alt var ladet op. Samt at telefonen havde fundet headsettet, så alt var klart til at han kan bruge det.

Da de sidste gæster var kommet, ved halv to tiden, var det tid til at sætte os til bords. Mine forældre havde bestilt mad udefra, og der var massere af det.
Desværre var der nogen som var blevet syge, men der havde under alle omstændigheder været mere end rigeligt.
Så vi skal nok have rester i et par dage nu, men det gør nu ikke noget. For det var dejlig mad, og der var lidt forskelligt.

Da jeg og mine søstre havde ryddet op, kørte vi fra mine forældre og min fars søskende som alle var i rimelig godt humør.
Der var i hvert fald blevet tømt rigeligt med vinflasker, dog gik der ikke så mange juleøl som forventet.

Men dagen er gået godt, og alle hyggede sig som det er kotumé i vores familie.

I morgen er dog en lidt sørgelig dag, da min tante's far er død og skal begraves i morgen.
Jeg kan desværre ikke komme med og vise ham den sidste ære, da jeg har en aftale som jeg ikke lige kan komme ud af. Men mine forældre er med, og repræsentere os. Vi har også alle givet til bårebuketten, det er det mindste vi kan gøre.

Han var en varm og hyggelig mand, som vi har været sammen med mange gange. Men han som så mange andre var blevet syg på hans gamle dage. Så det er et eller andet sted godt at han har fået fred.
Men han vil blive savnet, og husket som det livsstykke han var.

Ingen kommentarer: